حواشی انفجار خونین اهواز

بمبی که حوالی 10 صبح امروز در محله کیان پارس، بانک سامان اهواز منفجر شد، "دو زمانه "عمل کرد، به این ترتیب که ابتدا یک بمب صوتی کوچک منفجر شد و وقتی مردم در محل بانک تجمع کردند و از بابت بی خطر بودن شکر خدا می گفتند ، بمب اصلی منفجر شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی "مهر" به اهواز، محل انفجار بمب امروز، محله تجاری و مرکزی شهر اهواز است که به شدت شلوغ و پر ازدحام است.

-احساسات مردم شهر اهواز به شدت از حادثه تروریستی امروز جریحه دار بود ، به خصوص در آستانه سفر رئیس جمهور به اهواز(چون بسیاری از مردم هنوز از لغو سفر رئیس جمهور مطلع نبودند) گروههای مختلفی  از مردم اهواز ، به خصوص در اطراف محل انفجار بمب، شدیدا متاثر بوده و گریه می کردند.

-با توجه به سابقه این انفجارها و برعهده گرفتن مسئولیت  بمب گذاری های قبلی توسط گروهک تجزیه طلب نزدیک به حزب بعث، موجی از انزجار و تنفر از این گروهک تروریستی ، اهواز را فرا گرفته است و مردم اهواز خواستار برخورد قاطع و ریشه کنی این گروهک هستند.

-بیشترین مصدومین و شهدای حادثه انفجار بمب، متصدیان و مشتریان بانک سامان بودند.

-ساختمان بانک  در دقایق اول انفجار دچار حریق شد، اما با تلاش آتش نشانی خیلی زود آتش مهار شد.

-بسیاری از عابران بر اثر اصابت خرده شیشه های بانک مجروح شده بودند و خرده شیشه های بانک سامان در سطح خیابان پخش شده بود.(عکس بالا)

-مغازه های اطراف بانک سامان هم بر اثر شدت انفجار، به شدت آسیب دیده بود.

-با توجه به اینکه محل انفجار بمب، در مرکز شهر بود، نیروهای امدادی و امنیتی از نخستین دقایق حادثه در محل حضور داشتند و امکان سوءاستفادهای احتمالی از وضعیت بانک و مغازه های اطراف ، به وجود نیامد و مامورین اوضاع را کاملا تحت کنترل داشتند.

-صداوسیمای خوزستان  و باشگاه خبرنگاران جوان هم از گروههایی بودند که از دقایق اول حادثه در صحنه حضور داشتند و به مصاحبه با مردم و شاهدان عینی پرداختند.

-کارگران شهرداری اهواز در همان دقایقی که آمبولانس ها مشغول تخلیه مجروحان و شهداء بودند، با آب و جارو ، خیابان و ساختمان بانک را پاکسازی می کردند.

-نیروهای بسیجی بعد از انفجار بمب در یک حرکت هماهنگ، در مراکز حساس و بانکهای شهر مستقر شدند و به بازرسی بدنی کسانی که به این مکانها می رفتند، اقدام می کردند.

-یک بسیجی اهوازی که در محل انفجار حضور داشت به خبرنگار " مهر" گفت: اگر به ما اجازه بدهند و امکانات و اختیارات قضایی کامل در اختیارمان بگذارند، 48 ساعته ، شهر را از" تفاله های تروریست " پاک می کنیم.

-با توجه به حضور عکاسان و خبرنگارانی که از روز قبل برای پوشش سفر رئیس جمهور به اهواز آمده بودند، عکاسان متعددی در صحنه حضور داشتند.

-نیروهای بسیج و نیروی انتظامی با وجود شرایط خاص ،  همکاری  و تعامل خوبی با خبرنگاران داشتند.

-خبرنگار و عکاس " روزنامه همسایه ها" – وابسته به حزب "وفاق" - جزو اولین اکیپ های خبری بودند که به محل حادثه رسیدند.

-یک پیرمرد  اهوازی در حالی که به شدت گریه می کرد، وقتی متوجه حضور خبرنگار "مهر" شد به او گفت: چشم انتظار دیدار رئیس جمهور بودیم و خوشحالیم که ایشان در سلامتند ، امیدوارم احمدی نژاد حتما در اولین فرصت به اهواز سفر کند و از خانواده شهدای این حادثه دلجویی کند.

-شنیده می شود که خبر انفجار امروز اهواز، اولین بار-حتی قبل از شبکه های ایرانی- از طریق " شبکه العربیه" و به صورت " زیرنویس"پخش شده است!

-مجروحان این حادثه به بیمارستان " امام خمینی " و " رازی" اهواز اعزام شدند.

-شایعه تهدید به بمب گذاری در سطح شهر شنیده می شد، اما مردم غیور شهر اهواز، بعد از گذشت حدود 2 ساعت از انفجار، زندگی عادی خود را از سر گرفتند.

- بنا به شنیده های خبرنگار اعزامی "مهر" ، مواد منفجره این حوادث تروریستی  و انفجارهای قبلی  از عراق ، وارد کشور شده است.

درهمین زمینه بخوانید:
  مراسم تشییع شهدای انفجارهای اهواز پنجشنبه برگزار می شود
  گروگانگیری و انفجارهای اخیر در امتداد فشار روانی بیگانگان علیه ایران است
  انفجارهای اهواز تداوم حرکت های کور هدایت شده آن سوی مرزها است/ عوامل انفجارها سریعا شناسایی و دستگیر خواهند شد
  هدف اخلالگران طرح ادعاهای قومی و تجزیه خوزستان است// تدبیر مسوولان برای بازگشت آرامش و سرکوب عوامل ضدانقلاب موثر نبوده است
  اعمال تروریستی خللی در تصمیم قاطع ایران برای دست یابی به فناوری صلح آمیز هسته ای ایجاد نمی کند
  گزارش تصویری/ انفجار بمب در اهواز -4
  گزارش تصویری/ انفجار بمب در اهواز -3
  گزارش تصویری/ انفجار بمب در اهواز -2
  گزارش تصویری/ انفجار بمب در اهواز -1
  9 شهید 45مجروح// انفجار سوم تایید نشد// اوضاع شهر آرام و تحت کنترل است
  انفجار 3 بمب در اهواز
  انفجار بمب در اهواز

اینم از خانم محبوب همه موبایل دارا

گفت وگو با گوینده پیام های مشهور تلفن همراه
مشترک مورد نظر ...

همشهری مسافر ـ مریم قلی زاده : همه آنهایی که حداقل روزی صد بار پیام معروف «مشترک مورد نظر در دسترس نمی باشد» یا «دستگاه مشترک مورد نظر خاموش می باشد» را هنگام تماس گرفتن با این وسیله پردردسر از گوشی خود می شنوند می توانند در جایگاه شاکی یا دادستان بنشینند تا ما گوینده این پیام های اعصاب خردکن را در جایگاه متهم بنشانیم و از او بازخواست کنیم. راستی تا به حال چند گوشی تلفن همراه را از دست این پیام های ناامید کننده به زمین کوبیده اید و خرد کرده اید؟ آیا می خواهید خسارتش را ما از خانمی که این پیام ها را می گوید بگیریم؟البته اینطور نیست خوانندگان عزیز مسافر، خانم بیتا عشایری ۲۹ ساله، کارمند مخابرات، خودش هم وقتی پیغام معروف «نوریسپانس» را می شنود عصبانی می شود. گفت وگوی ما را با ایشان بخوانید شاید پس از خواندن این گفت وگو دیگر از شنیدن آن پیام ها عصبانی نشوید.
چه شد که صدای شما رفت روی پیغام تلفن همراه؟
خب. خیلی ها برای تست این کار آمده بودند که در بین آن گوینده های مشهور هم بودند ولی منتهی قرار شد از بین همکاران هم تست بگیرند که من به همراه سایر همکارانم تست دادیم و انتخاب شدم.
آیا می دانید با پیغام «مشترک مورد نظر در دسترس نمی باشد»تان چند نفر را تا به حال عصبانی کرده اید؟
[با خنده] فکر می کنم هرکسی که موبایل داشته باشد حداقل دو یا سه یا حتی ده بار عصبانی شده باشد ولی [با تأکید] باور کنید اصلاً تقصیر من نیست یا اصلاً دست من نیست که مشترک مورد نظر در دسترس نمی باشد.
از اینکه مشترک مورد نظر در دسترس نمی باشدخودتان هم ناراحت شدید؟
خب! خیلی از مواقع قسمت خودم هم شده مثلاً کاری فوری داشتم و حتماً باید با موبایل شخصی تماس می گرفتم ولی مدام این پیغام تکرار می شد و گفته می شد که مشترک در دسترس نمی باشد.
در این صورت از دست گوینده اش عصبانی شده اید؟
خیلی عصبانی می شدم کمی از دست خودم و خیلی چیزهای دیگر ولی با عصبانیت می گفتم خودتی دیگه!
آن موقعی که عصبانی شده اید اطرافیان یا همکارانتان چه عکس العملی داشتند؟
ناخودآگاه خیلی این پیغام نصیب من هم شده و درست جایی که باید در دسترس بود تا کاری انجام بدهم این طور شده که من عصبانی شدم و بدون اینکه متوجه شوم گوشی را کوبیدم ولی همیشه همکارم همیشه بعد از آن گفته خوب خودتی دیگه! که اینجا دیگه با هم خندیدیم.
انتهای پیغام می گوید: «نمی باشد» می دانید که ما خبرنگاران از کلمه هایی مثل نمی باشد و فعل هایی که از این افعال مشتق می شوند خوشمان نمی آید. آیا می توانید بگو سفارش کنید که فعل نمی باشد را عوض کنند و به جای آن بگویند «مشترک مورد نظر در دسترس نیست»؟
راستش همه این افعال برای من منفی است و فرقی بین نمی باشد، نیست یا.... نیست که حالا بگوییم کدام استفاده بشود. اگر یک فعل مثبت استفاده می شد خیلی بهتر بود و شاید تأثیر بهتری هم داشت. مثلاً جمله «چند لحظه صبر کنید تا ارتباط برقرار شود. جواب مثبتی بود که می توانست جای این پیغام باشد یا حتی پیغا م های مشابه بعد من اصلاً در مورد انتخاب پیغام و ... نقشی نداشتم.
اینکه «مشترک مورد نظر در دسترس نمی باشد» باعث خوشحالی دیگران نمی شود و آنها را اذیت می کند، شما را رنج نمی دهد؟
من اصلاً هیچ تقصیری ندارم که مشترک ها در دسترس نیستند و می دانم از اینکه این پیغام می آید ناراحت یا عصبانی می شوند، باور کنید من بی تقصیرم حتی یادم هست که اوایل کار، همکارانم وقتی این پیغام برایشان پخش می شد به من با حالتی نگاه می کردند که انگار من مقصرم یا من امکان ارتباط را نمی دهم!
ولی کم کم برای آنها عادی شد و الان جو همکاران خیلی بهتر شده است.
وقتی متوجه شدید که به عنوان گوینده این پیغام انتخاب شدید چه حسی به شما دست داد؟
خیلی خوشحال شدم چون اصلاً فکرش را نمی کردم. اصلاً فکر نمی کردم که کار به این گستردگی باشد بعدها که دیدم صدایم در همه نقاط ایران پخش می شود کمی ناراحت شدم.
چرا؟
به خاطر عصبانی شدن مردم.
شما چه قدر اهل سفر هستید؟
خیلی زیاد. اگر کوچک ترین فرصتی برایم پیش بیاید به مسافرت می روم تا از تهران دور بشوم.
چرا از تهران دور می شوید؟
آلودگی و ترافیک تهران خیلی زیاد است و خیلی شلوغ شده و من دور شدن از آن را بیشتر ترجیح می دهم.
تا به حال به چه شهر یا کشورهایی سفر کرده اید؟
چند شهر داخلی به همراه سفر به کشور عربستان را تجربه کرده ام.
درباره سفرمکه تان بگویید؟
سفرم کاملاً اتفاقی بود. من تا خرداد ماه سال ۸۱ که سفر رفتیم اصلاً قصد رفتن به این سفر را نداشتم و حتی فکرش را هم نمی کردم که قرار است به مکه بروم. اما به خاطر کسالتی که برای مادرم پیش آمد من به همراه پدرم به این سفر رفتم.
اهل کدام شهر هستید؟
تهران ـ شهری که مشکلات آن خسته کننده شده است.
در چمدان سفری شما چه چیزی یا وسیله ای به طور ثابت دیده می شود؟
بجز وسایل شخصی بیشترین جای کیف یا چمدان من را وسایل و اسباب بازی های دخترم می گیرد. ما حتماً باید برای سفر یک سری وسایل او را مثل عروسک گربه، دوچرخه و غیره را به همراه ببریم. همه اینها یک چمدان را که پر می کند خیلی وقت ها هم جا کم می آورد.
سفر جاده ای در روز را می پسندید یا شب؟
روز ـ سفر در شب توی جاده برایم شکنجه آور است و اصلاً خوابم نمی برد و تمام ساعات سفر را در شب بیدارم. معمولاً طوری به سفر می رویم که شب تو جاده نباشیم.
کدام جاده و سفر در آن را بیشتر دوست دارید؟
جاده چالوس و جاده کرمانشاه وقتی از گردنه اسدآباد کرمانشاه به سمت شهر می رویم انگار جنگل و شهر زیرپا است و واقعاً منظره دلباز و زیبایی است.
از اینکه در مصابحه شرکت کردید متشکرم.

شیعه چند فرقه‏ دارد؟

آشنایی با فرقه های اسلامی (10)
آفتاب: شیعه نیز مانند تسنن، دارای فرقه های متعدد است. اما به راستی شیعه را باید دارای چند فرقه و انشعاب دانست؟ پاسخ این سوال را به روایت علی ربانی گلپایگانی، پی می گیریم:
در کتب ملل و نحل، براى شیعه فرقه‏هاى بسیارى ذکر شده و حتى گفته شده است که حدیث معروف افتراق امت (هفتاد و سه فرقه) بر فرقه‏هاى شیعه منطبق مى‏گردد، ولى باید توجه داشت که اولا: برخى از این فرقه‏ها مانند غلات و شعب آن و. . . ، حقیقتا از انشعابات شیعه نبوده و دانشمندان شیعه آنها را تکفیر نموده‏اند، و ثانیا: حقیقت انشعاب در مذهب شیعه این است که در مسئله امامت، که معرف مکتب تشیع است، اختلافاتى وجود داشته باشد، ولى اختلاف در مسائل اعتقادى دیگر معیار شناخت فرقه‏هاى شیعه نیست. بر این اساس، ذکر بسیارى از این فرقه‏ها، از قبیل هشامیه، یونسیه، نعمانیه و. . . به عنوان فرقه شیعه واقع بینانه نیست، ثالثا: تعداد بسیارى از فرقه‏هایى که در مسئله امامت از آنها یاد شده است، بر فرض واقعیت داشتن آنها، زمان کوتاهى بیش دوام نیاورده و به کلى محو گردیده‏اند، مثلا پس از شهادت امام عسکرى علیه‏السلام فرقه‏هاى چهارده گانه‏اى براى شیعه نقل گردیده که هیچ اثرى از آنان یافت نمى‏شود و حتى واقعیت داشتن آنها نامعلوم است، چنانکه شیخ مفید پس از ذکر فرقه‏هاى چهارده‏گانه گفته است:

«در این زمان (373 هجرى) جز امامیه (اثنا عشرى) که به امامت‏حضرت مهدى (عج) معتقدند، فرقه‏اى وجود ندارد، و فرقه‏هاى دیگر منقرض شده و جز حکایاتى غیر قابل اعتماد از آنان در دست نیست‏» . (1)

محقق طوسى نیز پس از اشاره به فرقه‏هایى که در کتاب ملل و نحل براى شیعه ذکر گردیده گفته است:

«اینها اختلافاتى است که درباره شیعه نقل شده است، ولى از اکثر آنها جز در کتابهاى غیر قابل اعتماد اثرى یافت نمى‏شود، و برخى از این فرقه‏ها مانند غلات و گروهى از باطنیه خارج از اسلام‏اند» . (2)

علامه طباطبائى نیز پس از اشاره به فرقه‏هاى کیسانیه، زیدیه، اسماعیلیه، فطحیه و واقفیه گفته است:

«دیگر پس از امام هشتم تا امام دوازدهم که نزد اکثریت‏شیعه، مهدى موعود است، انشعاب قابل توجهى به وجود نیامد، و اگر وقایعى نیز در شکل انشعاب پیش آمده چند روز پیش نپاییده و خود به خود منحل شده است، مانند اینکه جعفر فرزند امام دهم پس از حلت‏برادر خود (امام یازدهم) دعوى امامت کرد و گروهى به وى گرویدند، ولى پس از چند روزى متفرق شدند و جعفر نیز دعوى خود را تعقیب نکرد، و همچنین اختلافات دیگرى در میان رجال شیعه در مسائل علمى کلامى و فقهى وجود دارد که آنها را از انشعاب مذهبى نباید شمرد» . (3)

فرقه‏هاى اساسى شیعه
در مورد تعداد فرقه‏هاى اساسى شیعه (اصول فرقه شیعه) چند قول است:

بغدادى آنها را سه فرقه دانسته است: «زیدیه، کیسانیه و امامیه‏» . وى در آغاز غلات را نیز از انشعابات شیعه دانسته، ولى بعدا یاد آور شده است که چون آنان از اسلام خارج شده‏اند از فرقه‏هاى اسلامى به شمار نمى‏آیند. (4)

رازى غلات را نیز بر تعداد آنان افزوده است (5) و شهرستانى اسماعیلیه را نیز بر شمرده و فرقه‏هاى اصلى شیعه را پنج فرقه دانسته است. (6)

محقق طوسى نیز در قواعد العقائد با نظریه بغدادى موافقت نموده و اصول فرقه‏هاى شیعه را زیدیه، کیسانیه و اثنا عشریه دانسته است. این سه فرقه در وجوب نصب امام بر خدا اتفاق نظر دارند، ولى دو فرقه غلات و اسماعیلیه امامت را واجب «من الله‏» مى‏دانند نه واجب «على الله‏» . (7)

قاضى عضد الدین ایجى نیز اصول فرقه‏هاى شیعه را سه فرقه غلات، زیدیه و امامیه دانسته است. (8) و بالاخره علامه طباطبائى انشعابات اصلى شیعه را در زیدیه، اسماعیلیه و اثنا عشریه خلاصه کرده است. (9)

یادآور مى‏شویم اگر ملاک در بیان فرقه‏هاى امامیه یا شیعه کلام شیخ مفید باشد که هر کس قائل به نص در مسئله امامت‏بوده و على علیه‏السلام را امام و جانشین بلا فصل پیامبر بداند امامى و شیعى نامیده مى‏شود، سخن شهرستانى جز در مورد غلات صحیح است و امامیه مشتمل بر فرقه‏هایى چون فطحیه و ناووسیه نیز مى‏گردد، و اگر ملاک فرقه‏هاى موجود شیعه است نه آنها که منقرض شده‏اند، در این صورت کلام علامه طباطبائى استوار است.

ما در این بحث، عمده فرقه‏هاى شیعه را که در مسئله امامت پدید آمده‏اند به اجمال یادآور مى‏شویم، ولى از فرقه‏هایى چون هشامیه، یونسیه، زراریه و مانند آن که ربطى به مسئله امامت ندارند بحث نخواهیم کرد و در مورد غلات نیز با نظریه بغدادى موافقیم که آنها در حقیقت جزو هیچ یک از فرقه‏هاى اسلامى نیستند، و درباره پیروان فرقه‏هایى که منقرض شده، یا در مسائل کلامى آرا و عقاید زیدیه، اسماعیلیه و امامیه را پذیرفته‏اند، به اختصار خواهیم گذشت. در حقیقت محور بحث مشروح ما را فرقه‏هاى زیدیه، اسماعیلیه و امامیه تشکیل مى‏دهند.

پى‏نوشت‏ها:

1- الفصول المختاره، ص 321.

2- تلخیص المحصل، ص 413.

3- شیعه در اسلام، ص 61.

4- الفرق بین الفرق، ص 23- 21.

5- تلخیص المحصل، ص 408.

6- الملل و النحل، ج 1، ص 147.

7- قواعد العقائد، ص 110.

8- شرح المواقف، ج 8، ص 285.

9- شیعه در اسلام، ص 32.


Dictionary

LingvoSoft Dictionary 2006
English <-> Farsi for W

این دیکشنری عالی. توسط یه شرکت ناشناخته تازگی ها ساخته شده که فکر کنم همه بی خیاله بابیلون بشن. انگلیسی به فارسی و بر عکس رو انجام می ده . مثل دیکشنری آریانپور میمونه با حجم نزدیک به دو و نیم مگابایت .قیمت این دیکشنری فوق العاده چیزی حدید ۲۰۰ دلار هستش .دوستان برنامه رو از طریق فایل زیر کرک کرده و در صورت نیاز این سریال رو وارد کرده. همه اعداد رو 0 زده و 3 تای آخر رو 9. موفق باشید

 لینک دانلود  l  حجم :2 مگابایت