نشریه نیروهای مسلح آمریکا نقشه جدیدی از خاورمیانه منتشر کرد

هرچند دخالت‌های چند سال اخیر آمریکا برای اجرای طرح موسوم به «خاورمیانه بزرگ» در کشورهای این منطقه حساس، چندان قرین موفقیت نبود، اما به گفته برخی تحلیلگران، هنوز این طرح در دستور کار ایالات متحده است.
گفته می‌شود، بخش مهمی از این طرح، ناظر به تغییر نقشه کشورهای منطقه است.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، تاکنون برخی رسانه‌ها، نقشه‌های مختلفی را به عنوان ایده آمریکایی‌ها در تغییر جغرافیای منطقه عرضه کرده‌اند.

سایت خبری «کردستان پست» با مد نظر قرار دادن موضوع کردستان و ترکیه تجزیه شده، یکی از این نقشه‌ها را پیش و پس از اصلاحات، مد نظر آمریکایی‌ها نشان داد.

پیش از تغییر

نشریه نیروهای مسلح آمریکا در مقاله‌ای خواستار ایجاد تغییراتی در نقشه خاورمیانه شد و نقشه جدیدی بر اساس اقلیتهای قومی این منطقه منتشر کرد.
به گزارش روزنامه زمان چاپ ترکیه، "رالف پیترز" سرتیپ دوم بازنشسته ارتش آمریکا در این مقاله مدعی شد تصحیح نقشه خاورمیانه به بی‌عدالتی‌ها در این منطقه پایان خواهد داد.
در این نقشه کشور مستقل کردستان بخش‌هایی از ایران، عراق، ترکیه و سوریه را به خود اختصاص می‌دهد. این کشور از دیاربکر ترکیه تا تبریز ایران امتداد دارد.
پیترز معتقد است چنین کشوری، آمریکایی‌ترین کشور در گستره بین بلغارستان تا ژاپن خواهد بود.
پیترز همچنین پیشنهاد کرده یک سوپر واتیکان اسلامی در مکه یا مدینه تاسیس شود.
وی مهمترین عامل بی‌عدالتی در خاورمیانه را نبود کشور مستقل کردستان عنوان کرده و گفته است یک پنجم شرق کشور ترکیه باید قلمرو اشغال شده توسط دولت ترکیه قلمداد شود.
پیترز می‌گوید:« کردهای ایران و سوریه نیز به تلاش برای تشکیل کشور مستقل کردستان خواهند پیوست و این که کشورهای قدرتمند جهان تلاشی برای شکل گیری کشور کردستان انجام نمی‌دهند، نقض حقوق بشر است.»
وی می‌گوید:« آمریکا پس از حمله به عراق فرصت خوبی را برای تشکیل کشور مستقل کردستان از دست داد.»
در این نقشه جدید عراق به سه کشور کردستان، یک کشور عرب شیعه و یک کشور سنی تجزیه شده است.
در این نقشه جدید اردن تغییری پیدا نکرده و فقط کمی بسوی عربستان سعودی گسترش یافته است.
در این نقشه جدید ایران بخش قابل توجهی از گستره خود را به کشورهای جدید موسوم به کردستان، آذربایجان متحد، کشور شیعه عرب و بلوچستان آزاد می‌دهد ولی بخشی از خاک افغانستان یعنی استانهای اطراف هرات را بدست می آورد.
در پی این تغییرات ایران به یک کشور با قومیت پارسی تبدیل می‌شود.
در این مقاله پیشنهاد شده که مکه و یا مدینه باید با ساختارهای حکومتداری مانند واتیکان اداره شوند

نقشه جدید

در این نقشه استعماری، بخش‌‌های مهمی از خاک ایران به کشورهای آذربایجان، کردستان! و عراق شیعی پیوند خورده و تنها بخشی از کویرهای افغانستان به شرق ایران متصل شده است.

گفته می‌شود، در نقشه مذکور از کتاب «Newer Quit the Fight» نوشته «رالف پیترز» که در چهارم جولای در آمریکا منتشر شده، اقتباس شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد