گزارش تصویری از فینال بازیهای جام جهانی ۲۰۰۶

ایتالیا قهرمان جام جهانی 2006 شد

تیم ملی فوتبال ایتالیا در دیدار نهایی جام جهانی آلمان با پیروزی در ضربات پنالتی مقابل فرانسه بعد از 24 سال قهرمان جهان شد.
در دیدار پایانی جام جهانی که شب گذشته در ورزشگاه شهر برلین برگزار شد، تیم ایتالیا در ضربات پنالتی فرانسه را مغلوب کرد و قهرمان شد.
در نیمه نخست این دیدار فرانسه با گل دقیقه 7 زین الدین زیدان از روی نقطه پنالتی از حریف خود پیش افتاد؛ اما مارکو ماتراتزی با استفاده از یک ضربه کرنر در دقیقه 19 با ضربه سر دروازه فابین بارتز را باز کرد و بازی را به تساوی کشاند.
تلاش دو تیم در نیمه دوم برای باز کردن مجدد دروازه‌ها بی نتیجه ماند و دیدار به وقت‌های اضافی کشیده شد. مهم‌ترین حادثه در وقت های اضافی، اخراج زین الدین زیدان از بازی بود.
کاپیتان فرانسه بعد از ایجاد یک درگیری لفظی با مارکو ماتراتزی، با ضربه سر مدافع ایتالیا را سرنگون کرد و داور نیز وی را از بازی اخراج کرد.
در نهایت ضربات پنالتی تعیین کننده تیم قهرمان بود و ایتالیایی‌ها با برتری 5 بر 3 در این ضربات در مجموع به پیروزی 6 بر 4 دست یافته و بعد از 24 سال قهرمان جهان شدند.
هوراسیو الیزاندو از آرژانتین قضاوت این دیدار را برعهده داشت و علاوه بر اخراج زیدان به زامبروتا از ایتالیا و ماکله له،‌ ساینول و مالودا از فرانسه کارت زرد داد.

تیم فوتبال ایتالیا:
جیان لوئیچی بوفون، جیانلوکا زامبروتا، فابیو کاناوارو، مارکو ماتراتزی، فابیو گروسو، مائورو کامورانزی (الساندرو دل پیرو- 86)، جنارو گاتوسو، آندره پیرلو، سیمونه پروتا (وینچنزو یاکوئینتا- 61)، فرانچسکو توتی (دانیله روسی- 61) و لوکا تونی.
سرمربی: مارچلو لیپی

تیم فوتبال فرانسه:
فابین بارتز، ویلی ساینول، لیلیان تورام، ویلیام گالاس، اریک آبیدال، پاتریک ویه را (آلو دیارا- 56)، کلود ماکله له، فرانک ریبری (دیوید ترزگه- 100)، زین الدین زیدان، فلورنت مالودا و تیری هانری.
سرمربی: ریموند دومنک








 
































نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد